TL;DR: Below is a collection of 25 procedural music experiments.
For a taste, try here or here or here and hit play.
日本語は下記にございましてございます
For the past forever I’ve been working on making a game, but this year I’ve put tons of effort into the background music engine, and lately it’s gotten into a form that may be fit for human consumption. So, for the next 25 days I’m going to force myself to hack out some procedural music with it.
Update: I’ve now finished all 25 days. Thanks to everyone who listened! If you want one to try out, my favorites are JazzTroid and Fuguelike.
- Day 25 - Everywhere and Nowhere
- Day 24 - Blue Ambience
- Day 23 - Major tensions
- Day 22 - Trivial encounters
- Day 21 - A Musician is You
- Day 20 - Minor Vista
- Day 19 - Take Five Million
- Day 18 - Fuguelike
- Day 17 - Autumn ChipLeaves
- Day 16 - JazzTroid
- Day 15 - MegaChipManTune
- Day 14 - even more adventurous
- Day 13 - Legend of Gypsy Zelda
- Day 12 - Hotel Dixiefornia
- Day 11 - HB2me
- Day 10 - Overworld & Dungeon
- Day 9 - Dark Steps
- Day 8 - Manouche blues
- Day 7 - layers within layers
- Day 6 - approaching jazziness
- Day 5 - something in a trance
- Day 4 - something adventurous…
- Day 3 - something cold and wintery
- Day 2 - something mashed up
- Day 1 - starting simple
プロシージャルミュージックのアドベントカレンダー
ずいぶん前からピンでゲーム開発に挑戦しているところですが、今年はBGMエンジンに力を入れ、最近は何とか人に聴かせても良い感じになって来ました。ので、これから25日間クリスマスまで、アドベントカレンダー式でプロシージャルミュージックを披露しようかと思っております。
更新:25日の実験を無事完成できました、ご清聴ありがとうございます。一つ二つ聴いてみたい場合は、JazzTroidとFuguelikeがおすすめです。